Renje
And another week of Tagalong Tuesday. This week I played with my die cutting machine and created this die cut background. You can watch the process here. You will find a list of materials I used underneath the pictures.

en alweer een nieuwe week Tagelong Tuesday. Deze week heb ik gebruik gemaakt van Die Cuts. Je kunt het filmpje hier bekijken. Onderaan de foto's vind je een lijst met materialen die ik heb gebruikt.

 

 

dit  is straks mijn nieuwe avatar, warmte filter erover en voila....


Materials I used :
Different dies ( I used Spelbinders / Marianne design / Memory Box / Sissix flourish
Watercolor paper
Derwent inktense pencil ink black
Bister yellow / blue and green (www.artjourney.nl)
Inka Gold ; Gold
Tissue paper
Liquitex modeling paste
Gold 3D liner
perlen Pen

materialen die ik heb gebruikt;
verschillende  dies ( in dit geval Spelbinders / Marianne design / Memory Box / Sissix flourish
aquarel papier
Derwent inktense potlood ink black
Bister geel blauw en groen ( artjourney.nl)
Inka Gold ; Gold ( artjourney.nl)
Tissue papier
Liquitex modeling paste
Gold 3D liner
perlen Pen
5 Responses
  1. Willy Says:

    Wat een prachtige tag Renje, goed idee om ook eens die cuts te gebruiken in een mixed media project!! En die tekst had ik net nodig vandaag, voelde me alweer schuldig dat ik iets te lang achter de PC zat op mijn vrije dag :))


  2. Anneke Says:

    Prachtige tag. Leuk om jouw journey weer te volgen.
    Ik ben gisteren ook met kleuren groen en geel bezig geweest.
    Het is een mooie kleuren combinatie. Leuk om
    die cuts te gebruiken. Daar had ik nog niet aan gedacht. Het is een super tag
    geworden. Groetjes Anneke.


  3. Renje Says:

    nooit schuldig voelen voor wat je doet! maar oh ik herken dat gevoel zo goed... te lang achter de PC, te lang TV kijken...stofzuigen en dweilen of creatief bezig zijn ..iene miene mutte.....


  4. Theresa Says:

    Love the tag Renje. I went up on the Art Journey web site to see what bister is and all it says is it's a powder. Is it powdered watercolor? Have seen it used on the internet in projects but no one really explains what it is. thanks as always for sharing.


  5. Renje Says:

    hello Theresa. its nothing more than a pigment powder made of the shells of walnuts. If you mix it with water you can indeed create watercolors with it. but it can be mixed with other mediums as well. on my blog you can find a post on testing Bister in combination with other mediums, with pictures ( blogpost "having a play with bister") now in English too.. Hope that's helpful.


Een reactie plaatsen